Tel: (+60) 06 3374 851

Menjaga Rekaan Jahitan Manik Yang Mempunyai Labuci

Labuci juga manik-manik kecil acap digunakan apabila membuat jahitan manik. Ini disebabkan dengan menggabungkan bahan tersebut tadi, maka ia dapat menghasilkan rekaan flora dalam berbagai-bagai bentuk dan rupa.

Labuci Dalam Busana Jahitan Manik Senang Luntur Warnanya jika…

Tapi Awas! Sekiranya kain anda dihiasi dengan labuci, maka anda harus menjaganya dengan baik supaya nanti warnanya tak akan luntur. Teknik yang sungguh efektif iaitu sekiranya anda berada di rumah, hanya cucian tangan harus dilakukan pada kain jahitan manik yang berlabuci tersebut. Anda tidak perlulah merendamkan kain sulam manik berlabuci tersebut walaupun dalam beberapa minit. Ini disebabkan labuci bagi hasil rekaan busana jahitan manik anda bakal berubah warna apabila direndam.

Cucian Sejuk Memastikan Jahitan Manik Berlabuci Anda Terpelihara

Sebaliknya, apabila anda hendak menghantar busana sulam manik berlabuci anda untuk cucian kering, pastikan mereka menggunakan cucian ozon dan bersuhu sejuk. Jikalau tidak, ia bakal kelihatan seperti terbakar. Itulah yang patut anda jaga sekiranya terdapat tekstil manik yang mengguna pakai labuci sebagai bahannya.

Labuci serta Jahitan Manik Penyeri Aksesori Rekaan Busana

Namun, setiap satu hasil rekaan jahitan manik ini hanyalah aksesori busana yang disukai dan menjadi ikutan pada masa kini. Tanpa busana yang dihiasi dengan rekaan rekaan jahitan manik, busana pasti jelas polos serta tidak menawan. Justeru, sekiranya anda inginkan pakaian yang menawan, pastinya anda tahu bagi memelihara satu-satu hasil busana anda supaya ia sentiasa segar seperti baru.

Selamat Belajar!

Ikhlas,

Syahida Ramli,

Pengasas, Butik Akademi Sulaman Sri Classic

Jom belajar menjahit jahitan manik!

Tips Menarik Terkini:

Leave a Reply